23948sdkhjf

Peter Beier Chokolade udvider med nye butikskoncepter

Peter Beier Chokolade tester to butikskoncepter herhjemme forud for en international ekspansion.
Peter Beier åbner to nye butikker i Danmark. Den entreprenante chokoladedirektør åbner en specialdesignet butik og café i ét. Ifølge Peter Beier afprøver de nu for alvor cafémodellen, fordi de tror meget på, at oplevelsesøkonomien er den stærkeste faktor for succes for tiden. Det skriver Berlingske Nyhedsbureau.

Den nye butik på Store Kongensgade bliver kædens hidtil største og rummer udover butikken også en café.

- Vi prøver nu for alvor cafémodellen af, da vi tror meget på, at oplevelsesøkonomien er den stærkeste faktor for succes for tiden. Vi satser på, at det skal være en totaloplevelse at gå ind i chokoladeforretningen. Et chokoladeunivers, hvor man både kan handle samt sidde og nyde chokoladen, forklarer Peter Beier over for Berlingske.

Kæden kører normalt med to særskilte butikskoncepter, hvor cafe og butik er hver for sig.

Tester storby-puls og provins
Nyåbningen midt i København skal teste en mere international kundegruppe midt i byens puls forud for ekspansionen i en af Europas storbyer, som er planlagt til næste efterår eller i starten af 2015.

Samtidig tester Peter Beier potentialet i provinsen. I slutningen af oktober åbner kæden derfor en ny butik i Roskilde for at teste, om den del af det danske marked er klar til chokolade i den lidt højere ende af prisskalaen.

Peter Beier Chokolade kommer med sine nyåbninger op på 13 butikker i Danmark. Herudover har kæden tre butikker i Sverige.

De nye danske butikker er et led i strategien om at nå ud til de Europæiske storbyer.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078